Семінар-практикум «Позитивно-емоційне спілкування як основа психічного та фізичного здоров’я дитини»
Семінар-практикум «Позитивно-емоційне спілкування як основа психічного та фізичного здоров’я дитини» (проектна діяльність)
24 жовтня 2019 року на базі Тетіївського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Сонечко» відбувся семінар-практикум (проектна діяльність) «Позитивно-емоційне спілкування як основа психічного та фізичного здоров’я дитини».
Відкриваючи захід, методист з дошкільної освіти МК виконавчого комітету Тетіївської міської ради Волинець Т.Є., ознайомила присутніх з планом роботи семінару та зауважила, що дитині, особливо дошкільного віку, потрібно, щоб її любили, розуміли, поважали, визнавали, щоб вона була комусь потрібною, близькою і успішною у своїх справах, щоб вона могла реалізуватися, розвивати свої здібності і поважати себе. Відомо, що незадоволення значущих для дитини потреб породжує страждання, а часті страждання призводять до «руйнівних» емоцій»: гніву, злості, агресії. Вони руйнують і саму дитину (її психіку, здоров'я у цілому), і її взаємини з оточенням. А від досвіду, набутого у період дошкільного дитинства, значною мірою залежить, буде дитина оптимістом чи песимістом, наскільки віритиме у свої сили, а отже, як зуміє здолати звичайні труднощі життя, протистояти перешкодам, спокусам тощо.
Тамара Євгеніївна зазначила, що дуже важливо помічати відхилення у поведінці дітей і вчасно надавати відповідну психологічну допомогу. Саме від уміння вихователя вчасно підмічати, правильно розуміти та корегувати особливості емоційних проявів дитини у процесі регуляції нею своєї ігрової діяльності і спілкування багато у чому залежить подальший розвиток підростаючої особистості. Цій самій меті мають підпорядковуватися і стратегії виховних та навчальних впливів, розраховані на те, щоб зберегти психічне здоров'я дитини від руйнівної дії негативних емоційних чинників, які становлять серйозну загрозу нормальній життєдіяльності дітей у майбутньому. Однією з найважливіших умов збереження психічного здоров'я дітей є дотримання науково обгрунтованих психогігієнічних норм організації виховання дошкільників з урахуванням індивідуальних норм навчального навантаження.
Вихователь ЗДО Ботиньова Н. М. разом з дітьми молодшої групи провела комплексне заняття «Дивна сила доброти». Під час заняття дітям дали уявлення про настрій, його вплив на поведінку та здоров’я. Дошкільники вчилися розпізнавати прояви емоцій інших людей, послідовно висловлювати свої думки.
В ході проведення семінару, перед присутніми виступила вихователь - методист Тетіївського ЗДО (ясла-садок) «Сонечко» Кучерук Олена, яка презентувала присутнім досвід роботи закладу з використання проектої діяльності.
Олена Василівна звернула увагу учасників семінару, що саме проекти здатні пов'язати не дуже веселий освітній процес з реальними подіями, які час від часу відбуваються в житті дитини, що приваблює і може зацікавити навіть самого непосидючого малюка. Крім того, саме проектна діяльність в ЗДО дозволяє перетворити будь-який колектив в згуртовану команду, члени якої зможуть спільно працювати над вирішенням навіть найскладніших і нетривіальних завдань. В таких умовах кожна дитина може відчути себе потрібним, зацікавленим у виконанні важливого завдання.
Вихователь–методист запропонувала присутнім переглянути матеріали виставки по темі семінару, у створені якої працювали всі педагоги закладу освіти.
Також під час семінару був проведений тренінг, з участю працівників ІРЦ Тетіївської міської ради. Ольга Задорожна, вчитель-логопед даного закладу, надала присутнім дієві поради, щодо використання логопедичних вправ в роботі з дітьми дошкільного віку. Логопед зауважила, що такі вправи сприяють виробленню точних, координованих рухів органів артикуляції, допомагають попередити мовленнєві порушення або подолати ті мовленнєві вади, що вже існують. Педагоги з задоволенням вправлялися у виконанні логопедичних вправ для розвитку мовленнєвого апарату.
Під час вправи «Ярлики», яку провела з учасниками семінару психолог ІРЦ Катерина Захарчук, педагоги мали можливість психологічно побувати на місці дитини, відчути та усвідомити її емоції та потреби.
На закінчення тренінгу було проведене тестування "Психічне здоров'я дитини". Мета якого допомогти кожному учаснику перевірити свої знання та переконання з проблеми формування психічного та фізичного здоров'я дошкільників. Тестування провела психолог ІРЦ Яна Борсук.
Підведення підсумків семінару пройшло у формі «Відкритого мікрофону», під час якого педагоги виробили методичні рекомендації та висловили свої плани на майбутнє.