Середовище, що належить дітям…
Середовище, що належить дітям…
Дитина – це не маленька подоба дорослої людини, а повноцінна людина, унікальна у своїй індивідуальності, великий наслідувач, захоплений дослідник, з радістю і здивуванням відкриває для себе навколишній світ, прагне використовувати все, що їй дано, для різноманітних видів активної діяльності. Для цього навколо дитини потрібно створити спеціальне педагогічне середовище, в якому вона живе і вчиться самостійно. У цьому середовищі дошкільник розвиває свої фізичні функції, формує сенсорні навички, накопичує життєвий досвід, вчить організовувати і зіставляти різні предмети і явища, отримує досвід емоційно-практичної взаємодії з дорослими і однолітками, на власному досвіді здобуває знання.
З метою формування та узагальнення знань педагогів про моделювання та використання в своїй роботі освітнього, предметно-просторового розвивального середовища в групах закладів дошкільної освіти (ЗДО), в листопаді 2020 року, в форматі офлайн, був проведений майстер-клас «Предметно-просторове розвивальне середовище в закладах дошкільної освіти».
Директор Тетіївського ЗДО (ясла-садок) «Оленка» С.І.Шубер в своєму виступі звернула увагу учасників, що предметно-розвивальне середовище – частина освітнього середовища, представлене спеціально організованим простором (приміщеннями, ділянкою тощо), матеріалами, обладнанням та інвентарем для розвитку дітей дошкільного віку відповідно до особливостей кожного вікового етапу, охорони і зміцнення їх здоров'я, обліку особливостей і корекції порушень їх розвитку.)
У ході майстер-класу, який провела вихователь-методист ЗДО «Оленка» К.В. Литвин, педагоги вправлялися в моделюванні, проектуванні, видозміненні та конструюванні багаторівневого багатофункціонального предметно-просторового середовища для здійснення процесу розвитку творчої особистості вихованця на кожному з етапів його розвитку в дошкільному закладі. Для цього Катерина Василівна використала різні форми та методи роботи з педагогами (вправи «Тлумачний словник» і «Умови моделювання освітнього середовища», методи «Банк ідей», «ПРЕС» та «Коло ідей»).
Підведення підсумків заняття пройшло у формі «Відкритого мікрофону», який для учасників виявився надихаючим, новаторським, емоційно насиченим і надзвичайно позитивним.